Cases en klanten

Voor welke musea werkt Museamarketing zoal?

Museummarketing werkt voor interessante musea en gepassioneerde museummedewerkers. We geven je een inkijk in een aantal musea waarvoor we werken door de medewerkers te interviewen en klantcases te beschrijven. Zo leer je deze musea en Museamarketing een beetje kennen. Laat je inspireren! 

Militza Kuipers marketing verantwoordelijke

Hoe creër je passie voor de ruimte bij de museum-doelgroepen van Kattevennen-Cosmodrome?

Interview met Militza Kuipers over de marketingaanpak van een museum gelegen in een prachtig natuurgebied. Ze vertelt onder meer over de museum-doelgroepen van Kattevennen-Cosmodrome en het creëren van passie voor de ruimte

De uitdaging van een nieuwe directeur (Museum De Bastei) in Coronatijd.

Museamarketing ondersteunt Museum de Bastei met online campagnes zoals Google Search, Google Grants en Google Display en de zoektocht naar landelijke actiecampagnes. In dit interview vertelt de kersverse directeur  onder meer over de uitdagingen voor het museum in Corona tijd. Lees het interview over Museum De Bastei

Directeur Erik van den Dungen Oorlogsmuseum Overloon

Hoe bouwt Oorlogsmuseum Overloon aan resultaten?

Directeur Erik van den Dungen is niet van de korte termijn. Met zijn team bouwt hij stap voor stap aan betere resultaten; met als buitenboordmotor Museamarketing. Lees over de marketing van het Oorlogsmuseum en hoe het museum wil groeien naar 130.000 gasten per jaar.