Cases en kennis
Museummarketing deelt met regelmaat kennis en cases in online marketing. Laat je inspireren!
Alles over Museummarketing
Marketing is er in vele vormen en maten voor vele sectoren. Museummarketing richt zich op de culturele sector en de musea in het bijzonder. Je leest alles over in ons blog wat is museummarketing ?
Black Friday en Green Friday: kansen voor musea
Wat is Microsoft voor non-profits en wat zijn Microsoft Grants? Hoe weet je of je hiervoor in aanmerking komt en hoe vraag je Microsoft voor non-profits aan? Ontdek alles wat je weten moet over Microsoft voor non-profits.
Black Friday en Green Friday: kansen voor musea
Black Friday: wereldwijd worden producten en diensten met forse korting aangeboden. Is Black Friday ook een kans om meer mensen een museumbezoek te laten beleven? Daar wordt iedereen rijker van. De laatste jaren is ook Green Friday in opkomst. Wat is het verschil precies? Ga jij met je museum voor Black of Green Friday?
Wordt Google Analytics verboden?
De laatste tijd is het steeds vaker in het nieuws: wordt Google Analytics binnenkort verboden? Ook krijgen we deze vraag meer en meer van onze klanten. Daarom zetten we het even op een rijtje wat er speelt, en welke stappen je nu al kunt nemen.
Werk samen met een Google Partner
Museamarketing zorgt ervoor als Google Partner dat ook jij kan profiteren van de expertise en voordelen. Museamarketing is Google Partner en expert in Google Ads. Je weet dat je bij ons goed zit voor alles wat te maken heeft met Google advertenties voor je museum of VZW.
Hoe creër je passie voor de ruimte bij de museum-doelgroepen van Kattevennen-Cosmodrome?
Interview met Militza Kuipers over de marketingaanpak van een museum gelegen in een prachtig natuurgebied. Ze vertelt onder meer over de museum-doelgroepen van Kattevennen-Cosmodrome en het creëren van passie voor de ruimte
De uitdaging van een nieuwe directeur (Museum De Bastei) in Coronatijd.
Museamarketing ondersteunt Museum de Bastei met online campagnes zoals Google Search, Google Grants en Google Display en de zoektocht naar landelijke actiecampagnes. In dit interview vertelt de kersverse directeur onder meer over de uitdagingen voor het museum in Corona tijd. Lees het interview over Museum De Bastei.
Hoe bouwt Oorlogsmuseum Overloon aan resultaten?
Directeur Erik van den Dungen is niet van de korte termijn. Met zijn team bouwt hij stap voor stap aan betere resultaten; met als buitenboordmotor Museamarketing. Lees over de marketing van het Oorlogsmuseum en hoe het museum wil groeien naar 130.000 gasten per jaar.