Case: Succes met Google Ads

Kaartverkoop Militracks Event

Het Oorlogsmuseum Overloon is het oudste museum over de Tweede Wereldoorlog in West-Europa, en bovendien het grootste oorlogsmuseum van Nederland. Militracks is een jaarlijks tweedaags evenement van het museum en is het grootste evenement wereldwijd voor Duitse WO2-voertuigen, met 10.000 bezoekers per dag van over de hele wereld.

Museamarketing werkt sinds 2017 voor het museum. Lees een interview met de directeur van het Oorlogsmuseum over hoe hij de samenwerking ervaart.

Opdracht

De opdracht was een online campagne te voeren gericht op ticketverkoop voor Militracks. Zowel voor de early-bird sale als de reguliere verkoop. Een dagje Militracks wordt gepositioneerd als een leuke belevenis voor jong en oud.

 

Aanpak

Met een gedifferentieerde benadering bereiken we verschillende doelgroepen – museumbezoekers, eerdere bezoekers van het evenement, nieuwe doelgroepen – op een (kosten-)effectieve manier. Daarvoor zetten we zowel zoekadvertenties via Google Ads & Ad Grants als display- en video ads in. Tevens geven we advies / denken we mee op andere online vlakken (website, socials) om het evenement online zo goed mogelijk neer te zetten.

Resultaten

Militracks was in 2022 geheel uitverkocht en in 2023 vrijwel geheel.

Al jaren erg tevreden over de diensten van Museamarketing. Men denkt mee én vooruit om de organisatie naar een hoger niveau te tillen en te zorgen voor een groter bereik binnen nieuwe doelgroepen.”

Janneke Kennis
PR Manager, Oorlogsmuseum Overloon

Museummarketing logo

Museamarketing is Google Ads specialist

Meer weten over het succesvol inzetten van Google Ads? Neem vrijblijvend contact met ons op en til je online marketing naar een hoger niveau.