SEA voor cultuur en musea
Museum marketing helpt culturele instellingen – waaronder musea – beter online vindbaar te zijn in de zoekmachines. Je wilt uiteraard gezien en gevonden worden met je instelling Hiertoe bieden we SEA diensten aan (search engine advertising). Wat is dat eigenlijk precies dat SEA?
Zoekmachine adverteren
Om op een snelle manier resultaat te boeken kunnen we SEA inzetten. Groot voordeel voor culturele instellingen en musea is dat ze veelal recht op Google Grants. In dat geval is er recht op een maandelijks gratis adverteertegoed. Museamarketing verzorgt het de aanvraag Google Grants.
De inzet van SEA (al dan niet via Google Grants) is in aanvulling op of in plaats van SEO. Dit omdat verbeteringen via SEO over het algemeen langzaam verlopen. Bovendien krijgen advertenties (SEA = Search engine advertising) voorrang op Google. Via het adverteren binnen zoekmachines bereiken we eenvoudig een grote doelgroep die geïnteresseerd is in cultuur en musea. Omdat we een dagelijks budget per campagne instellen is er controle over de investering.
Opvallen in de zoekmachine
Zoekmachine adverteren zorgt ervoor dat je met een advertentie zichtbaar wordt in een zoekmachine. Je advertenties worden op de zoekmachine resultaten pagina / search engine results page (SERP) getoond wanneer iemand op jouw ingestelde zoekwoorden zoekt. De advertenties zijn te zien in Google boven of onder de organische zoekresultaten.
Naast zoekmachine adverteren (via Google search of via BING (de zoekmachine van Microsoft) verzorgen we tevens Google Display, Shopping of Youtube campagnes.
Als strategie tijdens vakantieperiodes, exposities of evenementen is het aan te bevelen de Google Search of Grants campagnes aan te vullen met een opvallende Google Display campagne. We vertellen je graag meer over Google Display campagnes.
Wist je dat?
Museamarketing cultuur en musea tevens helpt met social media marketing zoals het effectief inzetten van Facebook en Instagram?